Deelprogramma 4.1: Dienstverlening

Relevante ontwikkelingen

Relevante ontwikkelingen

 

Onze inwoners en ondernemers zien één gemeente en willen ook één gemeente ervaren. Tegelijkertijd zijn wij wel een organisatie die van ruimtelijk tot sociaal gebied bijna vierhonderd producten en diensten aanbiedt. Hierin is het dan ook onze missie om de dienstverlening van de gemeente Groningen te blijven aanbieden vanuit het perspectief van deze inwoner en ondernemer. De belangrijke taak die de komende jaren dan ook voor ons ligt is het integraal inrichten en beheren van onze dienstverlening.

 

Hiervoor zijn we vanuit de visie op dienstverlening en de Groninger Digitale Ambities (beide 2021) aan de slag op een drietal sporen:

  • Het doorontwikkelen van ons inwonersportaal Mijn Groningen, zodat we uiteindelijk alle producten en diensten van de gemeente Groningen via het portaal aanbieden.
  • Het aanscherpen van onze regie op ons online landschap (zoals websites en apps), zodat ze niet alleen herkenbaar en doelmatig zijn voor onze inwoners, maar ook allemaal voldoen aan privacy- , toegankelijkheid- , en veiligheidswetgeving.
  • Het vernieuwen van de motor van ons digitale dienstverleningssysteem (zaaksysteem), waardoor we processen beter vanuit het perspectief van de inwoner kunnen inrichten.

 

Daarnaast blijven we inzetten om het fysieke inwonerscontact meer betekenisvol te maken. In vervolg op 2024 blijven we dan ook investeren in hostmanship: Het integraal verbeteren van de belevenis van onze bezoekers. Denk hierbij aan het trainen van medewerkers met klantcontact, maar ook een optimale inrichting van de publieksruimtes, zodat inwoners zich vanaf de eerste stap gezien en geholpen voelen.

 

In brede zin geven we de wens van de inwoner prioriteit, zodat niet de systeemwereld van de gemeente, maar de leefwereld van de inwoner voorop staat.

Deze pagina is gebouwd op 11/20/2024 09:25:24 met de export van 11/19/2024 13:59:22